Klachtenregeling

Inleiding

In onze dienstverlening aan mensen in de laatste fase van het leven streven wij naar uiterste zorgvuldigheid. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Aarzel dan niet om uw ideeën over mogelijke verbeteringen met ons te delen.
De dienstverlening van Hospice Breukelen strekt zich tot het aanbieden van logie met eten en drinken.
Alle (medische) zorg wordt door huisarts, thuiszorg en andere (para)medici geleverd, zij hebben allen een eigen klachtenreglement en procedure. In het geval van een klacht over hun dienstverlening, dient u zich te wenden tot de betreffende organisatie of praktijk. De meeste artsen zijn aangesloten bij een regionale klachtencommissie.

Het kan zijn dat u dermate ontevreden bent, dat u het indienen van een klacht overweegt. Wij adviseren u uw klacht altijd eerst te bespreken met de betreffende persoon. Meestal kunnen problemen dan al opgelost worden. Mocht u er samen niet uitkomen, dan leest u in dit reglement wat de procedures zijn om een klacht in te dienen. Tijdens de procedure kunt u zich door een familielid of ander vertrouwd persoon laten bijstaan. Een klacht kan alleen worden ingediend door (of namens) een gast of door een familielid van een gast die betrokken is bij het verblijf in het hospice.

Doelstelling van de klachtenregeling

  1. het aanhoren van uw klacht
  2. het bieden van een procedure voor bemiddeling en behandeling van uw klachten
  3. het verbeteren van de kwaliteit van de

Hoe dient u een klacht in binnen ons hospice?

Ukunteen klachtmondelingofschriftelijk indienen.De klachtenwordeninbehandelinggenomen door decoördinatorof hetbestuur wanneer deklacht decoördinatorbetreft.
Uw klacht wordt in alle gevallen vertrouwelijk behandeld. Er zijn geen kosten verbonden aan het voeren van een klachtenprocedure. Dat geldt voor de procedure binnen het hospice, de kosten voor een eventuele mediator moeten wel door de klager worden gedragen..
Vermeld uw naam, adres en telefoonnummer in uw klachtenbrief en schrijf zo duidelijk mogelijk op wat er is gebeurd. Vergeet niet de naam van degene waar het om gaat te vermelden, als het om een persoon gaat.

Hoe gaat het verder?

Binnen een week bevestigen we de ontvangst van uw klacht en wordt de afhandeling van de klacht in gang gezet. Er volgt een gesprek met de onafhankelijke klachtenfunctionaris. In dit gesprek kunt u nog eens duidelijk vertellen wat er aan de hand is. In dat gesprek zal geprobeerd worden om een oplossing te vinden. Mocht dat niet lukken, dan wordt uw klacht voorgelegd aan het bestuur. Het bestuur zal u een voorstel doen voor oplossing van de klacht. Binnen zes weken na ontvangst van uw klacht ontvangt u dit voorstel (schriftelijk). Wanneer wij van u horen dat u tevreden bent over dit voorstel, eindigt de procedure. Wij sturen u dan een schriftelijke bevestiging.
Als u niet tevreden bent over de afhandeling, kunt u de klacht voorleggen aan een externe mediator.

Waar kunt u terecht?

Hospice Breukelen met als contactpersonen de coördinator. Zij/hij is bereikbaar via onderstaand adres:
Straatweg 82
3621 BS BREUKELEN
Telefoon: 0346 74 53 04
Mail: info@hospicebreukelen.nl